Nyt hjem, ny stil!

YEEEEEEEEEEEEES!

Altså jeg fik ikke 100%… (satans! 😉 )
Men selve spørgsmålene taget i betragning så er jeg faktisk rigtig godt tilfreds! 😀 Faget var jo som i ved performance, og jeg endte med at få
hele 7 spørgsmål hvor der skulle bruges grafer(og tro mig, de spørgsmål er der ingen som er fan af), og man måtte altså kun have 8 forkerte svar ialt.

Opgaverne var forskellige situationer hvor jeg skulle udregne rate of climb(ft/min), landingsdistancen(fra 50ft til at flyet holder stille) samt distancen flyet vil bruge ved en eventuel rejected takeoff. Til disse udregninger skal der kigges på lufthavnens højde over havet(ift. hvor tæt luftmolekylerne ligger), temperaturen, flyets vægt, hvordan bremserne er sat inden de løsnes, hvilken stilling flaps’ne er sat i, hvor koncentreret benzin/luft-blandingen er, om der er medvind eller modvind, antal motorer( + med eller uden engine failure) og så er der selvfølgelig nogle sikkerhedsfaktorer som skal ligges oveni.

Forstår man sammenhængen mellem tingene er det ikke raketvidenskab men der er bare rigtig mange ting som man skal tage stilling til, da alt jo påvirker flyets performance. Hver gang man gør noget for at forbedre én ting til det bedre, påvirkes en anden ting negativt men det hele skal jo gå op i en højere enhed.

Skal man eksempelvis afsted fra en kort bane kan man sætte et højere hak flaps, da dette gør at ens ground roll er kortere og vi kommer før i luften. Til gengæld vil flyet dog climb’e dårligere så er der høje obstacles tæt på, er det ikke sikkert man kan nå over dem. Så kan det muligvis bedre betale sig at have et lavt hak flaps på, køre en længere distance på banen, opbygge mere fart inden vi løfter flyet fra jorden, for så at kunne climbe stejlere og komme over forhindringerne. Men igen, hvis banen var kort må man finde på noget andet og kigge på andre faktorer for dette eksempel var jo kun ift. flap-indstilling, så der er mange ting man skal tænke over og have med i sine overvejelser.

Nå, men det gik godt og jeg havde faktisk kun én fejl!
JAAAAATAK! 😀 Jeg fik hele 97% så det er jo faktisk 22% over grænsen for at bestå. Jeg er glad!

 

Billede 08-07-16 11.51.26

 

Jeg har nu været til 16 eksamener på 4 mdr(ja, jeg fatter det heller ikke selv), og har efter de sidste 4 eksamener nu her forbedret mit wixed wing snit med 0,1% og mit helikopter snit med 0,13%. Det er ikke meget, men i det mindste er det da i den rigtige retning. 🙂

Mit fly snit ligger på 91,25% og mit helikopter snit ligger på 94,63% 😀

Der er næsten uoverskueligt at skulle forbedre det yderligere nu hvor der er 8 eksamener allerede om 3-4 mdr igen, men jeg skal da gøre hvad jeg kan, det ved i. 🙂

Jeg har nu 2 ugers ‘ferie’ hvor jeg skal have læst lidt meteorologi hver dag(jep, jeg har allerede lavet en plan men holder dog fri resten af dagen idag + på min fødselsdag). Derudover skal der males ny lejlighed, lejligheden heroppe skal fremvises og så skal vi have flyttet.

Jeg skal ned og male nu her og så håber jeg at i har en dejlig dag.

TAK fordi i læser med <3 Kram.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

 

Næste indlæg

Nyt hjem, ny stil!