Flyver hver dag

Har nået en milepæl!

18175262_10155040511441885_1898547361_o

 

Har nu 33% af mine flyvetimer i hus!!! 😀

Det betyder dog ikke at jeg kun er 1/3 igennem uddannelsen, for jeg har jo allerede PPL teori(private pilot licence), dansk radiocertifikat, engelsk radiocertifikat og hele ATPL teorien(airline transport pilot licence) i hus. Det eneste jeg mangler er flyvetimer og til slut et MCC kursus(multi crew co-operation), som er et tillæg til uddannelsen, der har til formål at forberede én på at skulle ud i det virkelige job og samarbejde. Hvornår jeg helt præcist er færdig afhænger af hvor tit jeg kommer afsted, og det afgør vejret. 60 timer lyder måske ikke af meget, og i tænker nok hvordan jeg kan have så få timer, når nu jeg bruger så meget tid på det hele… Dét skal jeg fortælle jer 🙂

En flyve-lektion består(for mig) af: 
2 timers forberedelse hjemme – læsning, lave flyveplan, osv.
1 times kørsel til skole – fordi man jo er sønderjyde 😉
1 times forberedelse på skolen – klargøring af fly, tjekke vejr, indhente oplysninger om luftrum, osv.
15min. tørtræning – skal vi øve motorstop eller andet som skal sidde på rygraden er det gratis, nemmere og meget mere roligt at sidde og trykke rundt på knapperne med checklisten i hånden, når flyet står stille og er slukket, end når man hænger i ‘frit fald’ på vej mod jorden. Har man gjort dette inden vi skal op og øve det rigtigt i luften, er det ingen sag at få styr på det. Eller det er ihvertfald end mindre sag end hvis man ikke har gjort det!
30min. briefing med instruktøren  – dagens program gennemgåes og man ‘afhøres’ i lektierne.
1,5 times flyvning
15min. pakke sammen – lukke ned, trække flyet ind, osv.
30min. debriefing – gennemgang af hele flyvningen, evaluering og lektier til næste lektion.
1 times kørsel hjem

Og så starter det hele ellers forfra.

Så på en 8 timers dag får jeg kun 1,5 times flyvning… Og de 8 timer er altså mindst det der bruges, for nogle gange læser jeg jo, som i ved, meget mere end 2 timer. Så det tager tid det her, men det bliver det hele værd når jeg engang er færdig. Det skulle meget gerne være til sommer/efteråret, så gad vide hvor jeg sidder om 1 år ved denne tid 🙂

Et lille klip fra aller første gang jeg skulle øve et motorstop i 2015.

 

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

 

Næste indlæg

Flyver hver dag