Dagen idag og Malta imorgen

Har nået en milepæl!

18175262_10155040511441885_1898547361_o

 

Har nu 33% af mine flyvetimer i hus!!! 😀

Det betyder dog ikke at jeg kun er 1/3 igennem uddannelsen, for jeg har jo allerede PPL teori(private pilot licence), dansk radiocertifikat, engelsk radiocertifikat og hele ATPL teorien(airline transport pilot licence) i hus. Det eneste jeg mangler er flyvetimer og til slut et MCC kursus(multi crew co-operation), som er et tillæg til uddannelsen, der har til formål at forberede én på at skulle ud i det virkelige job og samarbejde. Hvornår jeg helt præcist er færdig afhænger af hvor tit jeg kommer afsted, og det afgør vejret. 60 timer lyder måske ikke af meget, og i tænker nok hvordan jeg kan have så få timer, når nu jeg bruger så meget tid på det hele… Dét skal jeg fortælle jer 🙂

En flyve-lektion består(for mig) af: 
2 timers forberedelse hjemme – læsning, lave flyveplan, osv.
1 times kørsel til skole – fordi man jo er sønderjyde 😉
1 times forberedelse på skolen – klargøring af fly, tjekke vejr, indhente oplysninger om luftrum, osv.
15min. tørtræning – skal vi øve motorstop eller andet som skal sidde på rygraden er det gratis, nemmere og meget mere roligt at sidde og trykke rundt på knapperne med checklisten i hånden, når flyet står stille og er slukket, end når man hænger i ‘frit fald’ på vej mod jorden. Har man gjort dette inden vi skal op og øve det rigtigt i luften, er det ingen sag at få styr på det. Eller det er ihvertfald end mindre sag end hvis man ikke har gjort det!
30min. briefing med instruktøren  – dagens program gennemgåes og man ‘afhøres’ i lektierne.
1,5 times flyvning
15min. pakke sammen – lukke ned, trække flyet ind, osv.
30min. debriefing – gennemgang af hele flyvningen, evaluering og lektier til næste lektion.
1 times kørsel hjem

Og så starter det hele ellers forfra.

Så på en 8 timers dag får jeg kun 1,5 times flyvning… Og de 8 timer er altså mindst det der bruges, for nogle gange læser jeg jo, som i ved, meget mere end 2 timer. Så det tager tid det her, men det bliver det hele værd når jeg engang er færdig. Det skulle meget gerne være til sommer/efteråret, så gad vide hvor jeg sidder om 1 år ved denne tid 🙂

 

 

   

Næste indlæg

Dagen idag og Malta imorgen